Handikappad utan smileys?

I en tid då handskrivna brev lyser med sin frånvaro och begrepp som "ingen post=bra post" är en allmänt vedertagen sanning. Där telefonsamtal mer eller mindre ersatts av sms och man kan hålla sig uppdaterade om människors liv genom facebook kan jag känna ett spontant problem formas. 
Hur formar man ironi i sms eller i en blogg? Ironi handlar så mycket om menande blickar, en förändrad ton eller ett retfullt leende. En miljon smileys och jag har fortfarande ingen aning om hur det skall göras. Själv missbrukar jag punkter. Så länge man avslutar en mening med ... känns den med ens lite mjukare, som att den var lite skämtsamt menad... I min fantasi iallafall. Kanske är man helt enkelt inte en tillräckligt skillad författare. punkt punkt punkt

/Kristin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0