Bloggar suger

En diskussion på skolan föranledde många intressanta tankar. 

Ingemar (journalistguru och stor idol): 
– Jag har aldrig förstått det här med bloggar. Är det inte som dagböcker på internet ungefär.

Klassen i kör:
– Nja, många är väl det, men del skriver ju om ämnen de finner intressanta också. Som krönikor ungefär!

Ingemar:
– Ja men, varför skulle jag vilja läsa vad de tycker om saker och ting. Vad gör deras åsikter intressanta?

Klassen:
– Ja men, det är väl oftast de som känner bloggaren personligen som läser.

Ingemar:
– Men är det inte därför man har facebook?

Klassen:
– Jo, så är det ju  också, förstås.

Ingemar:
– Ja, och det är ju totalt dårskap det också. Så ofantligt integritetskränkande, vem vet var alla bilder tar vägen!

Klassen skruvar på sig:
– Jo, men man behöver ju inte lägga ut bilder, man kan ju bara flukta också.

Ingemar:
– Men då faller ju också idé eller hur? Det är väl bilderna som är intressanta.


Ingemar vs klassen 1-0

~ Kristin

Kommentarer
Postat av: Emmi

Jag vill iaf bli vän med Ingemar. Facebook eller inte.

2009-02-04 @ 19:33:51
Postat av: Marcus Å

Tack så mycket för din respons! Jag ska tänka lite mer på det nästa gång jag ska skriva en intervju, men hur ska man gå tillväga när man gör en intervju över mejlen där man inte kan få den känslan som man får om man nu skulle träffa personen ifråga. Du förstår säkert vad jag menar, man får ju inte samma närhet till person. Beror det också på hur frågorna är utformade?



Men du får gärna kika in och läsa fler intervjuer i framtiden och se om jag utvecklats något.



Gällande utbildning så tar jag min egna lilla väg igenom KSM (kultur,samhäll och mediegestaltning) in till förhoppningsvis journalistiken. Det är iallafall mitt mål.



Ha en bra dag!

2009-02-05 @ 09:16:34
URL: http://slipsens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0