them blogs

Det är helt otroligt att jag faktiskt sitter här och bloggar nu, för annars, tidigare och fortfarande, har bloggar spelat ungefär denna roll i mitt liv:

"Okej svd.se, det var en intressant läsning....hm... pöff...jahapp, nä det kanske skulle vara kul att läsa lite dumheter från bloggvärlden. Inget fördriver tiden som att läsa folks idiotiska tankar..."

Alla vet det. Att ca 85% av alla bloggar skrivs av idioter. Jag är säker på att det går att bevisa också.

Och egentligen är det sällan rätt kul att läsa dem. Ines Uusmann (http://susning.nu/Ines_Uusmann) hade fel om att Internet är en fluga, men om hon menat att internet är platsen för flugor så kunde hon inte haft mer rätt. Den roll bloggar har idag kommer nog inte förbli densamma i framtiden.




..och ja, "pöff" är en del av min personliga vokabulär; den jag använder när jag pratar med mig själv. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0