Alltför ofta..

Härligt, ett sant feministiskt initiativ att att låta just mannen laga punkan. Fantastisk dubbelmoral. 

Anledningen till mitt tempofyllda bloggande är att jag denna helg är ledig. Efter en ocean av tid med många måsten och fler borde är jag ledig. I tre hela dagar är jag nu fri att göra vad jag vill eller ingenting alls. Som ett brev på posten sätter panikångest och häftig tumrullning igång. Jag städar, diskar, syr nya kuddöverdrag (i sann feministisk anda såklart), möblerar om, tränar och vattnar blommor. 
Insikten.
Jag har blivit mina föräldrar.
Otaliga är de gånger jag legat i en solstol och tittat på när de poat på som galningar med gräsklippning, vattning, husfix och allehanda bestyr. Alltid har jag i smyg tänkt,
– Koppla av!
Nu vet jag bättre. Saktar man ner tar det längre tid att komma upp i tempo. Och vila gör man som vi alla vet när vi dör. 

Vad säger du Olov? Maniska tendenser?  

P.s. Nu verkar det i och för sig som att de flesta av de som till en början läste bloggen gett upp. Därför vill jag inte sticka ut hakan och lova bättre uppdatering i framtiden. Det kan trots allt bli precis lika dåligt i framtiden. D.s.

Kristin

Kommentarer
Postat av: Mammalena

Hahahahha!

Vårt ständiga stretande på allehanda sätt har alltså gjort intryck på dig! Efterson du förmodligen fått stretandet nedärvt i generna...så vet du vad du har att vänta dig i framtiden... Dina ev. barn kommer att sitta i på samma sätt och förundrat titta på dig när du fixar, städar och bakar och säga:

"Helvetes va du är duktig!...och dom orden kommer att ge dig en "flashback" eller hur???? Kramkram!!!

2009-03-15 @ 10:19:36
URL: http://brunettsnurran.blogg.se/
Postat av: Pappa

HiHihi

Härligt målande (och då menar jag inte utövandet av sysselsättningen)

2009-03-16 @ 23:25:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0