Ett obetydligt talfel

En kompis påpekade tidigare i veckan att jag uttalar ordet någonstans ungefär "någonstan-sch". 

Förmodligen har jag alltid sagt så, men det var inte förrän nu, när jag som tv-spelsnybörjare skulle spela Halo 3 i lag. Meningen "Var är du/ni/jag någonstans!?!?!" upprepades från min sida så pass många gånger att det snart var omöjligt att missa mitt speciella uttal.

Det måste väl vara mina föräldrar alternativt lågstadiefröknar som är ansvariga för att det aldrig korrigerades i tid. Är jag ensam om detta? Finns det andra där ute som fortfarande har uttalsfel á la förskolan?

ps. Märkligt nog uttalar jag ordet annanstans korrekt...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0