To be or not to be.

Kvinnodag...Njaaa, jag måste erkänna att jag hyser siochsådär-känslor inför skärskådning av kvinnor och hela begreppet feminism egentligen. 
Det är inte för att jag vill sticka ut hakan. 
Jag tror att de kvinnor som faktiskt är lika kompetenta (det finns naturligtvis en hel del undantag) som män precis blivit karriärs-mogna. Jag tror inte att tjejer i någon generation före 70-talisterna egentligen blivit uppfostrade att vara lika bra som män eller sett det som naturligt att ta lika stor plats. Därför har de heller inte behärskat eller förtjänat lika höga och ansvarstyngda positioner som män. De tjejer som utexamineras idag har väl inga som helst problem att slå sig fram. Nej, hela den påtvingade "han-fick-mer-än-mig"-mentaliteten bland kvinnor känns barnslig och ogenomtänkt.

En annan fråga jag gärna skulle vilja belysa är bruket av flera, av varandra åtföljande, punkter och bruket/missbruket av dessa?
...

/ Kristin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0